මෙලොව ජීවත් වූ සෑම අපොස්තුලුතුමෙකුම දේශනා කළේ කිසිම කිතුනු සභාවකට ආවේණික වූ ක්රිස්තු ධර්මයක් නොවේ. එය එදා ක්රිස්තුස් වහන්සේ මෙලොව වැඩ වසමින් දේශනා කළ සැබෑ ක්රිස්තු ධර්මයයි. එබැවින් අපොස්තුලුතුමෙකු මේ ලෝකයට පහදා දෙන ධර්මය සුවිශේෂීයි. මන්ද අපොස්තුලුතුමෙකු මේ ලෝකයට පහදා දෙන සෑම ධර්ම කරුණකම ඉතාමත් ගැඹුරු අර්ථයක් අන්තර්ගත වී පවතී. අපොස්තුලුතුමෙකු මේ ලෝකයට පහදා දෙන සෑම ධර්ම කරුණක් වෙනුවෙන්ම ක්රිස්තුස් වහන්සේ වෙත උන්වහන්සේලා වගකීමකින් බැඳී සිටින්නාහ.
එහෙත් අද වන විට සැබෑ ක්රිස්තු ධර්මය මේ ලෝකය තුළ වල් වැදී ඇත. මීට අවුරුදු දහස් ගණනකට පෙර ක්රිස්තුස් වහන්සේ මේ ලෝකය තුළ ජීවමානව වැඩ සිටියත්, අද වන විට උන්වහන්සේ ස්වර්ගාරෝහණය වී ඇත. එබැවින් එදා උන්වහන්සේ දිවි හිමියෙන් දේශනා කළ සත්ය දහම් මඟ නැවතත් මෙලොව තුළ ජීවමාන කිරීමට අදහස් කරනවා නම්, නිසැකයෙන්ම උන්වහන්සේගේ අබිරහස් පිළිබඳ භාරකාරයෙකු වන එනම් ධර්මයෙහි ගැඹුරු තැන් සරල ලෙස පහදා දිය හැකි අපොස්තුලුතුමෙකු මෙලොවට පත් කළ යුතුමයි. මන්ද නිවැරදි ක්රිස්තු ධර්මය සත්ය ලෙස ලොවට පහදා දීමේ හැකියාවෙන් අපොස්තුලුතුමෙකු සන්නද්ධව සිටින නිසාය. ඒ බව ජේසුස් වහන්සේගේ වචනවලින්ම ශුද්ධවූ බයිබලයේ සඳහන් වන්නේ මෙසේය. ‛‛එවිට ශ්රාවකයෝ අවුත්, ඔබ වහන්සේ ඔවුන්ට උපමා මගින් කතා කරන්නේ මන්දැයි ඇසූහ. උන් වහන්සේ මෙසේ උත්තර දුන් සේක. ස්වර්ග රාජ්යය පිළිබඳ අබිරහස ඔබට දන්වා දී ඇත. එහෙත් ඔවුන්ට එසේ දී නැත.’’ (මතෙව් 13: 10-11)
එබැවින් අපොස්තුලුතුමෙකුට සත්ය ක්රිස්තු වචනය අබිරහස්වලින් තොරවම මේ සමාජයට පහදා දීමේ මනා හැකියාවක් පවතී. ක්රිස්තුස් වහන්සේ උන්වහන්සේගේ ස්වර්ගාරෝහණයෙන් පසුව මෙලොවට දර්ශනය වී පත්කළ පළමු අපොස්තුලුතුමන් වන ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් විසින් ඒ පිළිබඳව ශුද්ධ වූ බයිබලය තුළ මෙලෙස සඳහන් කරනු ලබයි. ‛‛ඔබ අප ගැන සිතිය යුත්තේ ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ සේවකයන් ද දෙවියන් වහන්සේගේ අබිරහස් පිළිබඳ භාරකාරයන් ද හැටියට ය.’’ (1කොරෙත්ති 4:1)
ඒ වගේම අපොස්තුලුතුමෙකු මෙලොවට පහළ වීම අහම්බයෙන් සිදු වන දෙයක් නොවෙයි. එය ඉතාමත්ම දුර්ලභව සිදුවන සිදුවීමකි. අපොස්තුලුතුමෙකුගේ ප්රධානතම කාර්යය වන්නේ, ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ සත්ය දහම ලෝකයට පැහැදිලි කර දීම තුළින්, ලෝකයාට ස්වර්ගීය මාවත විවර කර දීමයි. එබැවින් අපොස්තුලුතුමෙකු යනු ලොවට පහළ වන මහා ධර්ම ගුරුවරයෙකි. ඒ වගේම අපොස්තුලුතුමෙකු යනු ක්රිස්තුස් වහන්සේ විසින්ම පත්කළ උන් වහන්සේගේ නියෝජිතයෙකි. අපොස්තුලුතුමෙකු කිසි විටකත් කුමන හෝ ආකාරයක කිතුනු සභාවක, කිතුනු ආගමික නායකයෙකු ඉදිරියේ දණ නොනමන අතර, අපොස්තුලුතුමෙකු කිසිම කිතුනු සභාවකට අයිති ධර්මයක් දේශනා කරන්නේද නැත. මන්ද අපොස්තුලුතුමෙකු එසේ කිසියම් කිතුනු සභාවක් නියෝජනය කළහොත් සැබවින්ම එය ක්රිස්තුස් වහන්සේට සිදු කරන නිග්රහයක් වන්නේය. ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේ නැවතත් මෙලොවට දර්ශනය වී පත් කළ දෙවන අපොස්තුලුතුමාණන් එනම්, දැනට ලොව ජීවත් වන එකම අපොස්තුලුතුමන් වන ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමන්ද, වර්ෂ 1975 පෙබරවාරි 07 වන දින තමන් වහන්සේ කිසි විටකත් බලාපොරොත්තු නොවූ අන්දමින් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ දර්ශනය වීමත් සමගින් ලද උතුම් වූ අපොස්තුලුවරය නමැති දිව්යමය පත්වීමත් සමග, උන්වහන්සේ ද ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ සත්ය දහම් මඟ ලෝකයට පහදා දීමට ආරම්භ කළසේක. උන්වහන්සේ ලද මේ අපොස්තුලුවරය නම් වූ දිව්යමය පත් වීම ඇත්තෙන්ම නිවැරදි ධර්ම මාර්ගය සොයන බොහෝ කිතුනුවන් වෙත, සත්ය දහම් මග අවබෝධය සඳහා වූ, අව්යාජ දිව්යමය සැලැස්මක ප්රතිඵලයක් බව ප්රත්යක්ෂව ප්රකාශ කළ හැකිය. එය උන්වහන්සේ කිසිම මිනිස් ගුරුවරයකුගෙන් ඉගෙනගත් දහමක් නොව, ජේසුස් ස්වාමින් වහන්සේගෙන්ම අවබෝධ කරගත් දහම් ඉගැන්වීමයි. මන්ද සියලුම අපොස්තුලුතුමන්ලාගේ එකම ගුරුවරයා වන්නේ ජේසුස් ස්වාමින් වහන්සේම පමණකි.
ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේ මෙලොව ජීවමානව වැඩ වසන කාලයේදී මෙලොව ජීවත් වූ අපොස්තුලුතුමන්ලා මෙන්ම, ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ස්වර්ගාරෝහණයෙන් පසුව ද උන් වහන්සේ මෙලොවට දර්ශනය වී පත් කළ අපොස්තුලුතුමන්ලාගේ ජීවිතය දෙස බලන කලද, අපොස්තුලුතුමන්ලා ක්රිස්තුස් වහන්සේ කෙරෙන් පමණක් ධර්ම අවබෝධය ලබාගත් බව අපට පැහැදිලි ලෙස වටහා ගත හැකිය. විශේෂයෙන්ම ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමා මේ පිළිබඳව ශුද්ධවූ බයිබලයේ පැහැදිලිවම සඳහන් කරන කරුණක් වනුයේ, ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් වෙත ක්රිස්තුස් වහන්සේ දර්ශනය වී පාවුලු තුමන් කිසිවිටකත් බලාපොරොත්තු නොවූ කැඳවීමක් ලද බවයි. මන්ද ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමා, එතුමන් ගත කළ ඒ පාපකාරී මිනීමරු ජීවිත ගමන් මග ක්ෂණිකයකින් වෙනස් කර, අපොස්තුලු පදවිය නමැති උතුම් වූ දිව්යමය පත්වීමෙන් ක්රිස්තුස් වහන්සේ එතුමන්ව අභිෂේක කිරීමට පෙර, ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ දහම පිළිබඳ පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් තුළ කිසිම පැහැදීමක් නොතිබූ බවයි. එහි තේරුම ඇත්තෙන්ම ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමා, අපොස්තුලුවරය ලැබීමට පෙර ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ධර්මය ගැන කිසිත් නොදැන සිටි බවයි. එහෙත් ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් අපොස්තුලුවරයට පත්වීමෙන් පසුව, එතුමන් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ධර්මය ඉගෙන ගත්තේ කිසිම මනුෂ්යයෙකුගෙන් නොවන බවත්, ඒ දහම් මඟ ගැඹුරු ලෙස සම්පූර්ණයෙන්ම අවබෝධ කරගත්තේ ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගෙන්ම පමණක් බවත්, එතුමන්ගේ ලිපිවල සඳහන් කර ඇත. මෙහිදී පුදුමයට කාරණය වන්නේ ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන්ව, අපොස්තුලුතුමෙකු ලෙස ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේ මෙලොවට දර්ශනය වී පත්කළේ, ජේසුස් ස්වාමින් වහන්සේගේ ස්වර්ගාරෝහණයෙනුත් පසුව වීමයි. එසේනම් ශුද්ධ වූ පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් ධර්මය ඉගෙන ගත්තේ කෙසේද? ඒ ගැන ශුද්ධ වූ පාවුලු අපොස්තුලුතුමා ශුද්ධවූ බයිබලයේ මෙලෙස සඳහන් කර ඇත. ‛‛සහෝදරවරුනි මා දේශනා කරන සුබ අස්න මිනිසුන් විසින් නිපදවන ලද්දක් නොවන බව මම ඔබට දන්වමි. මම එය කිසි මිනිසකුගෙන් නොලැබූවෙමි. කිසිවෙකු මට එය ඉගැන්නුවේත් නැත. එය මට හෙළි කළේ ක්රිස්තුස් වහන්සේ ම ය.’’(ගලාති 1:11-13)
ඒ වගේම ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන්ව, අපොස්තුලු වරයට පත් කිරීම ඉතාමත්ම සුවිශේෂී සිද්ධියකි. මෙය ශුද්ධ වූ බයිබලයේ සඳහන් වන ජේසුස් වහන්සේ විසින් සිදුකළ දැවැන්ත පෙරළියක් බව, කිතුනුවන් විසින් පිළිගත යුතුම කරුණකි. මන්ද ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන්ව, අපොස්තුලුවරයට පත්කළේ පාවුලු අපොස්තුලුතුමන්, දමස්කස් නුවර බලා ගමන් කරන අතරතුරදී, ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේම, එතුමන් ඉදිරියේ දර්ශනය වීම තුළින්ය. එම සිදුවීම ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ස්වර්ගාරෝහණයෙන් පසුව, මෙලොවට උන්වහන්සේගේ දිව්යමය ශරීරයෙන් දර්ශනය වී පත් කරන ලද පළමුවන අපොස්තලික අභිෂේකයයි.
ඒ වගේම ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන්ගේ ලිපි තුළ දැකිය හැකි තවත් විශේෂිත ලක්ෂණයක් වන්නේ, එතුමන් ඉතාමත් ගැඹුරු ලෙස ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ දහම් කරුණු විග්රහ කර ඇති ආකාරයයි. මෙතරම් වූ ධර්ම ඥානයක් ශුද්ධෝත්තම පාවුලු අපොස්තුලුතුමන් තම අපොස්තුලු දිවිය තුළ ලබා ගත්තේ, ජීවමාන ජේසුස් ස්වාමීන් වහන්සේ තුළින්ම පමණක් බව උන්වහන්සේ විසින්ම උන්වහන්සේගේ ලිපි තුළ ප්රකාශ කිරීම මත, අපොස්තුලුතුමෙකුගේ ධර්ම ගුරුවරයා ජේසුස් වහන්සේම පමණක් බව ප්රත්යක්ෂ ලෙස වටහා ගැනීමට ඇති හොඳම නිදසුනක් ලෙස දැක්විය හැකිය.
ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ ස්වර්ගාරෝහණයෙන් පසු උන්වහන්සේ නැවතත් මේ ලෝකයේ ශ්රී ලංකාවට වර්ෂ 1975 පෙබරවාරි 07 වන දින, කටුනායක අප ස්වාමිදූගේ සිද්ධස්ථානය තුළ දර්ශනය වී ඇත. ඒ නැවත වරක් අපොස්තුලුතුමෙකු මේ ලෝකයට පත් කර තවත් මහා දැවැන්ත පෙරළියක් කිරීමට උන්වහන්සේ ක්රියා කළ නිසාය. එනම් වල් වැදී ඇති උන් වහන්සේගේ දහම් මග නැවතත් එළි පෙහෙළි කිරීමටයි. මේ දැවැන්ත පෙරළිය දෙස ගැඹුරු ලෙස අධ්යනය කල විට එය මහා දේව සැලැස්මක් අනුව සිදු වූ දෙයක් බව පැහැදිලිවම දැක ගත හැකිය. සියවස් ගණනාවක් තිස්සේ අපොස්තුලුතුමන්ලාගෙන් ශුන්යව පැවති මේ ලෝකය, සත්ය ක්රිස්තු වචනයෙන් ඈත් වී විවිධ වූ කිතුනු සභා ගුරුවරුන්ගේ අභිමත පරිදි, ධර්මය සංශෝධනය කර, පිවිතුරු කිතුනු දහම් මඟ අවහිර කර ඇති සමාජයක් අද වන විට බිහි වී ඇත. මෙවන් වූ කාලයක, මේ ලෝකයට නැවතත් අපොස්තුලුතුමෙකුගේ අවශ්යතාවය දැඩි ලෙස දැනෙන අවධියක් ඇතිවී ඇත්තේ, බොරුවෙන් මුළා වූ කිතුනුවන්ට නිවැරදි ක්රිස්තු දහම් මඟ පෙන්වාදීම සඳහායි. සියවස් ගණනාවකට පසුව මෙලොවට පහළ වූ මේ මහා ධර්ම ගුරුවරයාණන් වූ, ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමන් උන්වහන්සේගේ අපොස්තුලුවරය තුළ ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේ දහම් මෙහෙවර මැනවින් ඉටු කරමින් සිටියි. අන්තවාදී කිතුනු විශ්වාසයන් තුළ අතරමං වී සිටින කිතුනුවන් වෙත, අතීතයේදී ලෝකයේ ජීවත් වූ අන් අපොස්තුලුවරුන් මෙන්ම අදටත් අප අතර ජීවත් වන්නාවූ අපොස්තුලුතුමා ද, ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගෙන්ම අවබෝධ කරගත් නිවැරදි ධර්ම මාර්ගයෙන් අප සැම පුරවාලන්නට නිරතුරුවම කටයුතු කරයි. ලෝකයේ ජීවත් වූ සියලුම අපොස්තුලුතුමන්ලා මෙන් ම අද අප අතරම ජීවමානව ම වැඩවසන මේ ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමාණෝ ද ජේසුස් වහන්සේගේ සත්ය ධර්මය ඉගෙන ගත්තේ කිසිදු මනුෂ්යයෙකුගෙන් නොව, ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගෙන්ම පමණක් වන නිසාවෙන්, උන්වහන්සේ දේශනා කරන ධර්මය කිසිදු කිතුනු සභාවකට අයිති නොවන බව මේ ශුද්ධෝත්තම අපොස්තුලුතුමන්ගේ දහම් දෙසුම් තුළ දැකිය හැකි සුවිශේෂී කරුණකි. එබැවින් සියවස් ගණනාවකට පසුව මෙලොවට පත් වූ මේ ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමා සියලුම කිතුනු සභාවල උගන්වන ධර්ම රාමුන්ගෙන් පරිබාහිරව, ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගෙන් අසා දැනගත් සත්ය ධර්මය පමණක් ප්රකාශ කරන නිසා, ඒ ධර්මය කිසිදු සභාවකට අයිති නොවෙයි. ඒ දහම අයිති ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේටම පමණකි. ඇත්තෙන්ම ජේසුස් වහන්සේ කිසිම කිතුනු සභාවකට අයිති නොවන අතරම ජේසුස් ස්වාමීන් වහන්සේ මෙලොවට දර්ශනය වී පත් කළ මේ ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමාණන්ද කිසිම කිතුනු සභාවකට අයිති නොවෙයි. උන්වහන්සේ දේශනා කරන්නේ ද ජේසුස් ක්රිස්තුස් වහන්සේගේම සත්ය ධර්මයයි. බොරුවෙන් තම අනුගාමිකයන් මුළා කරන කිතුනු පූජා නායකයන්ට, ශුද්ධෝත්තම රොහාන් ලලිත් අපොන්සු අපොස්තුලුතුමන්ගේ දහම් මෙහෙවර මරු පහරක් වන අතර, ධර්මය තුළ අතරමංවී සිටින අහිංසක කිතුනු ජනතාවට විමුක්තියේ දහම් මඟ විවර කරවන සිසිල් දිය ධාරාවක්ම වන්නේය.
රංග ප්රසාද් පෙරේරා
ජාඇල